dimarts, 28 d’abril del 2009

No ens deixem "influenziar"



Doncs resulta que els darrers dies he tingut el curiós privilegi de ser a Mèxic DF en ple esclat de grip porcina i viure en directe la histèria que regna pertot.
I què voleu que us digui? Que estic molt tranquil·la i que, almenys de moment, no torno.
I que sí, que això no ho negarem: hi ha una pandèmia i la situació no és normal i el virus es transmet molt fàcilment i blablabla. Sí, tot el que vulguis.
Però cal no oblidar que a la classe política d'aquest país (i mundial, ja que ens hi posem) li convé moltíssim una cortina de fum com aquesta per tenir la població atemorida, patint per la seva vida: així no tindrà temps de pensar en d'altres problemes, que paradoxalment són molt més greus que una epidèmia de grip... posem-nos una mascareta, consumim fàrmacs i tanquem-nos a casa!
Ah, i no patim, que el govern ho té tot sota control.

ps. Us deixo la lletra d'una cançó de l'Ovidi que, al meu parer, il·lustra molt bé la situació que estem vivint:

La fera ferotge



Per ordre de l'Alcalde
es fa saber a tothom
que una fera ferotge
del parc s'escaparà.

Es prega a les senyores
compren força aliments
i no surten de casa
fins que torne el "bon temps".

Tot el que tinga cotxe
que fota el camp corrent,
i se'n vaja a la platja,
a la torre o als hotels.

L'Alcalde s'encarrega,
fent ús dels seus poders,
de la fera ferotge
deixar-la sense dents.

El que això no acompleixca
que no es queixe després
si per culpa la fera
ell rep algun torment.

Jo que no tinc ni casa,
ni cotxe, ni un carret
em vaig trobar aquell dia
la fera en el carrer.

Tremolant i mig mort:
-Ai Déu, redéu, la fera!
I en veure'm tan fotut
em va dir molt planera:

-Xicot, per què tremoles?
Jo no te'n menjaré.
-I doncs, per què t'escapes
del lloc que tens marcat?

-Vull parlar amb l'Alcalde
i dir-li que tinc fam,
que la gàbia és petita,
jo necessite espai.

Els guàrdies que la veuen
la volen atacar,
la fera es defensa,
no la deixen parlar.

Com són molts i ella és sola,
no pot i me l'estoven.
I emprenyats per la feina,
a la gàbia me la tornen.

Per ordre de l'Alcalde
es fa saber tothom
que la fera ferotge
ja no ens traurà la son.

I gràcies a la força
no ha passat res de nou,
tot és normal i "maco"
i el poble resta en pau.




6 comentaris:

Unknown ha dit...

Tot pot ser, però no oblidem que l'última pandèmia de grip a nivell mundial que va haver-hi (1918 - 1919), també coneguda com a grip espanyola (sic), va matar entre 50 i 100 milions de persones. Segur que a nosaltres, feliços occidentals habitants de l'hemisferi nord no ens matar, però si aquest virus arriba a l'Àfrica, o s'estén per Sudamèrica la conseqüències per aquella gent no serà pas una cortina de fum. Amb la major part de la població immunodeprimida i un terç afectada per la SIDA (en el cas de l'Àfrica) la gent començarà a morir com mosques. La teoria de la conspiració pot estar sempre present en la major part de les notícies que llegim al diari, però dubto que un pandèmia de grip sigui una cortina de fum, quan a més a tallat en sec els beneficis que Wall Street portava obtenint des de fa prop d'un més. Salut! Bon viatge, i no abraceu a cap tucinu :-)

influenciada ha dit...

És curiós però jo també vaig pensar en aquesta cançó de l'Ovidi(telepatia?), però estic d'acord amb el comentari anterior ja que a Europa tenim milions de retrovirals,o com es diguin, però a d'altres llocs del planeta això pot èsser devastador, per exemple Guatemala en té 1.500 dosis i ja no em vull preguntar quantes en té Etiopia, Madagascar, Nicaragua, la Índia... en fi, que al Bages podem estar tranquil.lets, suposo, ja que si s'enfonsa el barco nosaltres baixarem amb les dones, la canalla i els passatgers de primera.
Un petonàs!!!!!
i que la sort ens acompanyi a tots.

lídia

Unknown ha dit...

He de dir Queralt que respecto la teva elecció, i crec que ets molt valenta.. No obstant, jo coincideixo amb els dos comentaris anteriors i, potser perquè estem molt influenciats, potser mal informats, sigui el que sigui, estic convençuda que aquesta "grip nova" no és per prendre-se-la a broma. No cal ser alarmistes però, tampoc despreocupats. Tu per si un cas posa't la mascareta i no facis animalades! (i menys que mai amb el bestiar porcí).

Petons des de Sant Vicenç de Castellet!

O i M.

Anònim ha dit...

Hola Queralt,

Que hi fas per aquests mons de Déu?
Fins fa poc no he sabut que estaves tan lluny.

Tots estem preocupats pel què està passant.
Jo també ting família aquí. Vaig trucar amb un cosí i m'ha dit que els fan anar amb guans i mascareta, però estant bé i tranquils.

Deus pensar com és que hi ting família. Doncs un tiet va marxar a Amèrica de jovenet i va fer una bona escampada d'indi-catalans.

Estic contenta de tenir una veïna tan valenta, però si ho veus malament torna.
És possible que tinguis rao en el què dius en el teu comentari. Hi ha tans problemes en el nostre món, què costa endevinar què hi ha el darrera de tot plegat.

Una abraçada de la

Dolors del carrer Juncadella

Maria Alcaraz i Frasquet ha dit...

Ovidi per sempre!
que grande eres Querá!

Josep M. Ferrer ha dit...

Doncs aquesta teoria de la cortina de fum per desviar l'atenció dels ciutadans a d'altres problemes menys compromesos per la política, no se m'havia acudit! Si tenim en compte que parlem del corrupte govern mexicà, no m'estranyaria gens!!!